1154 Budapest, Klapka György u. 15.Tel.: +36-1/306-4861Fax: +36-1/271-0292E-mail: info@markafuggetlenautoszerviz.hu


Vélemények

"A szomszédom ajánlotta Őket, tőlük vásárolt autót és azóta náluk .."
Sallai István
"Az interneten kerestem autószervizt és fontos szempont volt számo.."
Fehér Attila
"Káresemény érte a gépkocsimat és a biztosító a Fáber Team autósze.."
Kiss János
"Immár körülbelül harmadik éve, hogy a Fáber Teamhez hordom az itt.."
Soha Péter
További vélemények

Origo autó hírek

autómotor
2017-11-20 11:55
Kompakt ugyan, és olcsó, de ezt garantáltan megtalálja a parkolóban
Tarolnak az apró SUV-ok, és mint a Juke sikere mutatja, ezeknél előny a kreténség. Hát most a Citroen is kitett magáért.
Tovább
2017-11-20 16:21
Ilyen Kispolszkit kap ajándékba Tom Hanks
A színész nagy Fiat-rajongó.
Tovább
2017-11-20 10:58
Olyat tud a Tesla új sportkocsija, ami benzinmotorral is durva lenne
Bemutatták az új Roadstert, elképesztő dolgokra képes. És menő.
Tovább

További hírek

Hírek, események

2015-01-18 14:05:00
Megújult a weboldalunk!
Tovább
2014-11-14 10:00:00
Kiemelkedő minősétést nyertünk.
Tovább

További hírek

Futómű állítás

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be. A gépkocsik biztonságát és menetkényelmét a futómű állapota jelentősen befolyásolja. A gépjármű rendeltetésszerű használata közben a futóműnek biztosítania kell a gépjármű és az úttest között a folyamatos kapcsolatot. A futóművek szerkezeti elemei közé soroljuk a gépjárművek haladásával, különböző irányba való mozgatásával kapcsolatos elemeit, a rugózását, lengéscsillapítását és stabilitását biztosító szerkezeti elemeket, valamint a kerékmeghajtások szerkezetét is.

A futómű egy igen bonyolult rendszer, melynek egyik fontos részre a lengéscsillapítók kihagyhatatlan elemei. Ezek kötik össze a tengely mozgó részeit a karosszériával, és csillapítják az út egyenetlenségei miatt jelentkező heves rugólengéseket. A rugók tehát csak a lengéscsillapítókkal együtt nyújtanak biztonságos rugózást a járműnek. Fő feladatuk a kerekek úttal való folyamatos kapcsolatának biztosítása gyorsításkor, kanyarodáskor és fékezéskor. A menetkényelem is ezeknek a fontos futóműalkatrészeknek a finombeállításától függ.

 

Lengéscsillapító

Menetdinamikai illetve kényelem szempontjából, valamint a rugózás élettartama érdekében nagyon fontos, hogy a gépjármű lengése csillapított legyen. A lengéscsillapítók feladata tehát a rugózás által keltett lengések hatásos csillapítása, továbbá a lökésszerűen fellépő nagy rugólengések, az esetleges felütések megakadályozása, illetve kisebb amplitúdójú lassú rugólengésekké való átalakítása. A lengéscsillapítók legfontosabb szerepe abban áll, hogy a rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni. Ezáltal biztosítva a gépkocsi menetstabilitását.

A hatástalan lengéscsillapítás következményei:

  • A kedvezőtlen úttartás miatt (a gumiabroncsok gyakran eltávolodnak az útburkolattól) oldalszél esetén a gépkocsi sodródik,
  • a fékút meghosszabbodik,
  • a kifejtett vonóerő csökken,
  • a gumiabroncsok fokozottan és egyeletlenül kopnak.


A lengéscsillapítók hidraulikus, dugattyús kivitelben készülnek. A lengéscsillapítás lehet egy- vagy kétirányú. Általánosan elterjedtek az aszimmetrikus kétirányú lengéscsillapítók. Berugózáskor csekély, kirugózáskor viszont igen erőteljes csillapítóerőt fejtenek ki. A legelterjedtebbek a teleszkóp rendszerű lengéscsillapítók. Léteznek még szintszabályzós lengéscsillapítók, melyek legfőbb előnye, hogy terheléstől függetlenül állandó szinten tartja a jármű magasságát.

Az egyedi igénybevételnek megfelelően a lengéscsillapítók előbb vagy utóbb elfáradnak. Általánosan érvényes: minél egyenetlenebb utakon közlekedünk, minél többször kihasználjuk a jármű megengedett össztömegét, például nyaraláskor, a lengéscsillapítók annál hamarabb használódnak el. Ehhez a szennyeződések, a só és a nedvesség miatt bekövetkező korrózió is hozzájárul. Mivel a működés hiányosságai fokozatosan jelentkeznek, a menettulajdonságok megváltozása csak ritkán érezhető egyértelműen. Azt, hogy valami már nem az igazi, gyakran csak veszélyhelyzetben vesszük észre, például gyors sávváltással egyidejű vészfékezéskor.



A rossz állapotban lévő lengéscsillapítók kihatnak:

  • a gumiabroncsokra (fokozottan és egyenetlenül kopnak),
  • a féktávolságra (a fékút megnövekedése akár 20%-kal),
  • a vizes úton történő megcsúszásra (aquaplaning),
  • az úttartásra,
  • a vontatásra.


Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, után-futása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.

A legtöbb mai korszerű autónak az első és hátsó futóműve is állítható – kivétel a merev hátsóhíddal ellátott gépkocsi. A hátsó futómű beállítása ugyanolyan fontos, mint az első tengelyen történő állítás, mert ennek hiányában gumikopás, elhúzás, kormány ferdeség léphet fel. Ezeket a munkákat csak egy speciális, négy mérőfejjel rendelkező műszerrel lehet optimálisan beállítani. A hátsó futómű bemérése a nem állítható merev hátsó hídnál is nagyon fontos, mivel csak így kapunk teljes képet a futómű geometriájáról. Ezért javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

  • kopogó hang
  • kanyarodásnál visító gumik zaja
  • gumik széleinek rendellenes kopása
  • kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
  • fékezésnél kormányrázás
  • búgó, morgó hang a kerekek felől
  • kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
  • nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés vagy a túl nagy ET szám)
  • túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.

 

A futómű beállítás menete:

 

  • 32 pontos állapotvizsgálat (csak a futómű beállítása esetén)
  • guminyomás ellenőrzése
  • díjtalan fékolaj forráspont ellenőrzés
  • ingyenes ablakmosó folyadék feltöltése (téli/nyári egy literig)
  • futómű beállítása
  • próbaút

 

Műszerünk négy mérőfejes, a mai kor technikai csúcsát képviselik.
A HPAC400 műszer 19”-ig alumínium- és lemezfelni bármilyen gumival.

Elérhetőségeink

  • Fáber Team Kft.
  • 1154 Budapest, Klapka György u. 15.
  • Tel.: +36-1/306-4861
  • Fax: +36-1/271-0292
OK

Hogy jobb élményt nyújthassunk, sütiket (cookie-kat) használunk. További információ